Tätä en varmaan tiedä, mutta arabeilla Suomessa on kai ilmaston oppiminen ido ongelma. Alkuperämaassaan he ovat aina tavoitelleet mahdollisimman viileää tai kylmää, ja se on ollut kamalan tärkeää iskostunut selkäyyimeen kuten myös veden riittävyydrn varmistaminen ja suolaisuudesta selviäminen. Suomessa he kai llettavat, että lämpötilakysymyksetbtäällä olisivat päin vastoin eli kylmä kirvattava kujmalla ja toisin päin, mutta eihän se niin ole, täällä ei taboitella mahdollusimman lämmintä vaan aina sopuvan lämpöistä, oli sd sitten lämpimämpi tai viikrämpi.
Arabi ei kai tiedä, mitlä elämisen piirteet liittyvät lämpötilaan tai suolaisuuteenbja mutkä ovat niitä muita piitteitä, joista kai osaa voi käyttää entiseen tapaan. Siksi arabi haluaa ilmastoa edes jonkkn verran osaavan mallkn jolla edes tavoitteet ovat oikein, ja niin hän oyrkii elämään msllin tuenoikta mutta elämään omaa elämäänsä. Malli saattaa sius olla myös tropiikkilainen. Arabi kai kokee tarvitsevansa mallin siihen mutä voi tehdä mitenkin, ja siitä sitten seuraa näytteleväisyyttä siellä, missä on mainittubtietyn ihmusen tekevän tuettyä tai olevan tietynlainen. Tätä ongelmaa luevittää kai, jos malli on eri sukupuokta ja eri näköinen niin, ettei sekaannuksen vaaraa ole.
Osa o gelmasta ei kai johdu ilmadtosta vaan arsbin tottumattomuudesta kasvillisuuteen ja luontoon. Arabi kulkee kuin betoniviidakossa, kuljn rytmi talijdn hm rakenteiden mukaan rytmittyen, kjn taas luonnon vehreydestä nauttiva menee puun lähistöltä kauemoana olevan puun tai oensaan tms kssvilliduydfn luo sen vehreydestä nsuttimaan ja kuljn rytmi kuvastelee tätä tilanhahmotusta, on jotenkin jatkuvanpaa ja kasvillusuuden myötä palleromaisemoaa, elämälle suotuisissa paikoissa, valinnoissa ja huomion kohteissa viipyilevää. Ja ainakun puilta voi oppia säätaitoja, edim puidrn reunustaman tienäkymän tunnelmasta kävdllessä, hms.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti